341 joves de Sta. Perpètua de Mogoda estaven matriculats al 2005 en
diferents universitats catalanes: 221 en la UAB, 69 en la UB i 51 en la UPC (Observatori
de l’Economia Local 2005*). Unes xifres que potser a l’actualitat són superiors.
Una gran proporció d’universitaris estudien a la UAB, més de 200
joves que podrien estar utilitzant ja una estació de la R8 a Sta. Perpètua. Més
de 200 usuaris fixes. I altres 120 estudiants que ben segur deuen estar
utilitzant l’estació de la R2 a La Llagosta per anar a Barcelona gairebé diàriament
a la Universitat. Perquè? Perquè el nombre de trens que s’aturen per dia a l’estació
de la R2 a La Llagosta és senzillament el doble del nombre de trens que s’aturen
per dia a l’estació de la R3 a Sta. Perpètua.
Dues preguntes de futur:
1)
Seguirem recarregant d’usuaris de Sta. la R2?
2)
Seguiran els ciutadans de Sta. perdent el temps
en el trajecte fins enganxar el tren a la R2, perquè la R3 malgrat fracturar
més de 2 km de nucli urbà no ens proporciona un servei òptim?
Generalitat de Catalunya i Ministeri de Foment aquí hi ha tema per
treballar, deixant de banda la visió quadriennal del temps. Amb la xarxa de rodalies ens hi juguem molt.
*Font:
Observatori de l’Economia
Local.
2005. Anuari Estadístic de Santa Perpètua de Mogoda. Any 2005. Número 2.
Patronat Granja Soldevila. Pàg. 495-498.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada