L’Ajuntament no sap res de l’Institut Geològic de Catalunya. Si han
arribat a alguna conclusió, si han fet o faran cap sondatge, etc. Un veí
explica a la reunió que un dels seus murs va caure temps enrere i que va haver
de rescatar els materials penjat amb cordes del talús, amb tracció purament
animal. La causa d’aquesta caiguda se situa en les esllavissades de material al
talús que fa retrocedir aquest en direcció als murs de les propietats dels
veïns. Altrament, s’ha de tenir en compte que els moviments del terra també
afecten als carrers, que és patrimoni de l’ajuntament.
Respecte el gunitat del talús per part de l’Adif. Altre veí explica
que únicament han actuat a una parcel·la, i que les obres van durar unes 2 setmanes,
provocant pols de ciment a tot arreu, en condicions insalubres. També explica
com un contenidor de recollida de vidre va quedar literalment clavat al terra
del carrer degut al ciment de les obres, i que el camió de la recollida no va
poder ni aixecar-lo. Per la informació donada pels participants des de l’ajuntament,
les obres no es van ajustar a una situació regular o a la legalitat. Des de l’ajuntament
ens informen que la policia municipal es va presentar i es va documentar. Els
veïns demanem explicacions als representants de l’ajuntament, en quant a què
pensa fer l’ajuntament.
Resposta del Director de Ferrocarriles a les al·legacions. Els
representants de l’ajuntament ens llegeixen la carta.
Es comenta àmpliament tot l’assumpte del desviament i els veïns
insistim en què s’estudiï l’opció de desviament pel sector de la riera Seca des
de la Generalitat. Joan Mestres es compromet a proposar-ho. En principi,
aquesta opció, malgrat que aniria per dins el terme municipal de Montcada, no
afecta als barris d’aquesta ciutat, ni tampoc a cap de les seves estacions. Amb
el que una negativa o oposició per part de l’ajuntament de Montcada en principi
no estaria fonamentada en una protesta per part del seu veïnat.
Generals
Els veïns insistim en què totes aquestes problemàtiques arribin al
Parlament a través de les administracions, o dels grups parlamentaris de govern
i/o oposició.
Des de l’ajuntament ens animen a què comuniquem tot al Síndic de
Greuges a nivell particular, veí a veí. Els hi expliquem que en aquest cas l’administració
acostuma a usar amenaces velades, tal i com ja hem notat, fet que esclafa als veïns. Nosaltres expressem
que confiem més en el treball de reivindicació que es pot imprimir des de les AVV,
i no a nivell de particulars. I que a nivell de xarxa de rodalies la la
Federació d’Associació de Veïns de Sta. Perpètua podria jugar un paper important
a nivell de reivindicar per la R3 i la R8. L’Alcaldessa ens recomana no
barrejar la problemàtica de la R3 i la R8, fet que ens deixa fora de joc.
Reflexió postreunió: Nosaltres enteníem que tant la R3 com la R8 no donen un bon servei
als ciutadans de Sta. Perpètua, i que tot forma part d’una mateixa lluita: la
reivindicació del transport públic per ferrocarril. A més, hi ha la solució del
desviament i l’estació central, un fet que lligava i unia els dos problemes i
les dues lluites.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada