dissabte, 29 d’octubre del 2011

LA PROPOSTA APROVADA PEL MINISTERI DE FOMENT


A l’estudi informatiu aprovat al 2008 la proposta que s’inclou és el traçat d’una via nova en paral·lel a l’existent. Qualsevol ciutadà local que coneix l’actual via de tren s’esgarrifa quan se li explica que allà Foment ha proposat ficar altra via més. Donem una ullada al panorama:
  • Mesurant sobre els mapes inclosos a l’estudi informatiu, molts edificis quedarien, doncs, aproximadament a 10 metres de la nova via de tren, i d’altres ni arribarien a aquesta distància.
  • La freqüència de pas augmentaria, i la contaminació acústica i les vibracions és previsible que es doblarien o triplicarien.
  • Els problemes no acaben aquí, aquest traçat suposaria expropiacions en terreny urbà consolidat, simplement perquè no hi ha espai físic per ficar una via nova a tot el recorregut en el tram Sta. Perpètua/La Llagosta.
  • Arribant al talús conflictiu, a l’estudi informatiu no s’aprecia cap estructura de contenció o que doni estabilitat al mateix.
  • Una pantalla acústica a aquestes distàncies és una solució que als veïns ens fa riure, de pena. A més, estèticament, seria com tenir el mur de Berlin travessant La Florida i La Llagosta, una idea d’urbanisme no massa avançada pel segle XXI.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada