Desinformar i dir coses que no són certes, tergiversar, intoxicar,
sembla que són verbs molt presents en la vida política d’aquest país, a
qualsevol nivell i provinents de fronts polítics diferents. Els ciutadans no creiem
en els polítics, si, és veritat, i és que ells mateixos ens demostren dia a dia
que fem bé. NO perdem l'esperança, però, i busquem en l'horitzó un canvi, com una utopia llunyana que com deia Eduardo Galeano, contra més camines cap a ella, més s'allunya.
Com coneixereu, ha aparegut al darrer número de L’Informatiu, el
475, informació sobre la R3 i la R8. Una vegada més toca fer aclariments sobre
el que surt com a notícia i comentar-ho extensament. Nosaltres no tenim un
mitjà potent per arribar a tots els ciutadans de Sta. Perpètua, tenim aquest
bloc i el “boca a boca”, i és el que farem servir.
1.
La darrera reunió que vam tenir els veïns
afectats al juliol del 2012 amb part del grup de govern de Sta. Perpètua. Participants:
Joan Mestres (CIU), alcaldessa (ICV-EUiA) i una quinzena de veïns.
En la reunió es va aconseguir arrencar la promesa, després d’insistir,
de Joan Mestres de què proposaria a la Generalitat de Catalunya que estudiés
tècnicament totes les opcions de desviament. Vam
insistir per enèsima vegada en què l’opció de desviament que es va plantejar
des de la Plataforma d’Afectats per la R3, que discorria entre can Pomada i la
riera Seca o de Polinyà fos inclosa. Aquesta opció va en superfície, no es
tracta de cap obra faraònica!!!! De totes maneres, es tracta d’estudiar
les opcions a nivell tècnic, treball que es pot dur a terme tranquil·lament des
de la Generalitat de Catalunya. QUI VOL POT.
Aquestes són les declaracions que surten
a L’Informatiu en relació a la reunió que va tenir Joan Mestres amb Ricard Font
(director General de Ferrocarrils de la Generalitat), representants de Montcada,
La Llagosta i Ripollet:
“malauradament la resposta és que no
serà possible, perquè costaria molts diners, Madrid està tancat en banda i a
més a Montcada tampoc no li interessa”.
D’això podem deduir que es refereix al
desviament que proposaven aquests ajuntaments entre Montcada i Ripollet, que
hauria d’anar soterrat, que trencava amb un planejament anterior a Montcada i a
més, a més significava més del doble de recorregut nou en traçat de la línia
del tren. PERÒ SENYORS, ÉS QUE NOVAMENT NO HEU PARLAT D’ESTUDIAR TÈCNICAMENT EL
DESVIAMENT EN SUPERFÍCIE QUE PROPOSA LA PLATAFORMA I QUE TÚ
JOAN MESTRES ET VAS COMPROMETRE DAVANT UNA QUINZENA DE VEÏNS A PROPOSAR L’ESTUDI
TÈCNIC A LA GENERALITAT DE CATALUNYA??
DE NOU, NO TENIM NI PUNYETERA IDEA DE
QUÈ PASSA QUE TOTHOM A NIVELL POLÍTIC PASSA OLÍMPICAMENT DE CONSIDERAR NI TAL
SOLS L’OPCIÓ D’ESTUDIAR TÈCNICAMENT AQUEST DESVIAMENT EN SUPERFÍCIE. SEMBLA QUE
ELS HI FACI FINS I TOT POR ESMENTAR-HO, PERQUÈ???? QUINS INTERESSOS POT
HAVER-HI PEL “MIG”??
Albirem com si un “totxo”
al cap hagués estabornit als polítics?
2.
L’Informatiu diu que Ferrocarrils de la
Generalitat s’ha ofert a fer una reunió amb els veïns. Doncs que
contacti amb nosaltres, que encara no ho ha fet.
3.
No ens serveix la minimització d’impacte, Ajuntament. Ens serveix la lògica i el sentit comú. Passen sobre 80
trens al dia per aquesta via, imagineu-vos 2 vies i més a prop!! Els embotellaments
al pas a nivell de La Llagosta són un clàssic. La solució passa per un
desviament.
4.
Les respostes del govern espanyol a la diputada
Laia Ortiz (ICV-EUiA) al Congrés sobre els problemes de la R3. El Ministeri de Foment (on governa actualment el PP) defensa les
obres a la línia Barcelona-Puigcerdà: “ha suposat una disminució substancial de
les condicions de soroll i vibracions”.
Des de la Plataforma pensem que aquestes declaracions s’adiuen amb el
típic comportament de negar els problemes, com era allò?... ens pixen a sobre i
diuen que plou. Hi ha una cosa ben clara, entre els 300 veïns aproximadament
afectats de ple per la R3, hi ha consens general des del principi en què
desprès de les modificacions en les travesses fetes fa aproximadament 2-3 anys,
les vibracions i sorolls han augmentat de manera important, igual que la
freqüència de pas dels trens: ÉS UN CLAM I UNA
REALITAT!! La resposta de Foment també inclou això “no existeixen
riscos geològics rellevants”. Llavors, des de la
Plataforma manifestem la nostra incredibilitat, atès que ningú encara ens ha
presentat cap informe geològic ni cap prova de què això sigui així: causes,
magnitud, solucions...
D’altra banda, recordem que es va
anunciar en llums de neó fa uns quants mesos enrere que l’Institut Geològic de
Catalunya (IGC) vindria a mirar-se els problemes del talús. Vam
preguntar a la reunió del juliol a l’alcaldessa i al regidor Joan Mestres si
tenien algun resultat de l’IGC....la resposta va ser que no i vam albirar
una atmosfera com d’estupor en la cara dels polítics. Els veïns encara
esperem respostes i resultats:
ü Ha vingut l’IGC?
ü Han fet alguna prospecció?
ü Quins són els resultats?
ü Quina és la causa dels moviments del subsol
que també afecten a VORERA I QUITRÀ D’UN CARRER MUNICIPAL?
ü És greu?
ü Quina solució pot haver-hi?
5.
Respecte el que s’explica de l’estació o del
baixador de la R8. Hi ha una dita que cal rememorar als polítics constantment,
especialment en aquest cas als del PP: “qui té
voluntat per fer una cosa busca els mitjans, i qui no en té busca excuses”. Recordem
com a La Llagosta mentre es duien a terme les obres de l’estació nova, el
servei va funcionar amb mòduls provisionals on se seguien venent els bitllets.
QUI VOL POT.
Des del principi la Plataforma es va declarar independent
políticament, i així ens hem comportat, perquè es tracta d’una lluita social i
veïnal on no tenen cabuda les ideologies de cadascú, sinó l’interès de tots. Com
a prova ens hem reunit amb qualsevol grup polític que ha manifestat interès en
fer-ho, i en aquest sac també està el PP local de Sta. Igualment, els hem anat
informant i rebotant els continguts del bloc de la Plataforma regularment,
inclòs al grup local del PP a Sta. Ara bé, el que no som és babaus. Ha arribat
temps de fer repàs als comportaments dels polítics i valorar, perquè ara tenim
de nou un procés electoral en marxa, el veritable examen on es puntua als polítics.
Tenim davant les eleccions autonòmiques i des de la Plataforma us animem a
participar, voteu, tots! No us quedeu a casa! Remarquem que tingueu en compte
que una cosa és dir coses als medis de comunicació (aparentar que es lluita i
etc.) i altra cosa ben diferent és el que a la pràctica s’ha fet i el que s’ha
aconseguit. Especialment remarcable, com a negatiu, ha estat el comportament
del PP, per:
·
La
contestació per carta del DIRECTOR GENERAL DE FERROCARRILES MANUEL NIÑO GONZÁLEZ
a les al·legacions dels ajuntaments.
·
Per les
darreres opinions i contestacions publicades al darrer número de L’Informatiu
que il·lustren força bé quina és la sensibilitat amb les afeccions dels veïns i
amb el servei de la R8.
VEÏNS, TINGUEU MOLT EN COMPTE ELS PROBLEMES QUE PATIM I COM S’HA
COMPORTAT EL PP FINS ARA. LES ELECCIONS SÓN UN EXAMEN, I VOSALTRES SOU ELS QUE
EXAMINEU ALS DIFERENTS ALUMNES. REFLEXIONEU BÉ I POSEU LA NOTA QUE CREIEU.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada