divendres, 5 d’octubre del 2012

Mentides i perversions


Desinformar i dir coses que no són certes, tergiversar, intoxicar, sembla que són verbs molt presents en la vida política d’aquest país, a qualsevol nivell i provinents de fronts polítics diferents. Els ciutadans no creiem en els polítics, si, és veritat, i és que ells mateixos ens demostren dia a dia que fem bé. NO perdem l'esperança, però, i busquem en l'horitzó un canvi, com una utopia llunyana que com deia Eduardo Galeano, contra més camines cap a ella, més s'allunya.

Com coneixereu, ha aparegut al darrer número de L’Informatiu, el 475, informació sobre la R3 i la R8. Una vegada més toca fer aclariments sobre el que surt com a notícia i comentar-ho extensament. Nosaltres no tenim un mitjà potent per arribar a tots els ciutadans de Sta. Perpètua, tenim aquest bloc i el “boca a boca”, i és el que farem servir.

 Anem per parts:
 

1.    La darrera reunió que vam tenir els veïns afectats al juliol del 2012 amb part del grup de govern de Sta. Perpètua. Participants: Joan Mestres (CIU), alcaldessa (ICV-EUiA) i una quinzena de veïns.

En la reunió es va aconseguir arrencar la promesa, després d’insistir, de Joan Mestres de què proposaria a la Generalitat de Catalunya que estudiés tècnicament totes les opcions de desviament. Vam insistir per enèsima vegada en què l’opció de desviament que es va plantejar des de la Plataforma d’Afectats per la R3, que discorria entre can Pomada i la riera Seca o de Polinyà fos inclosa. Aquesta opció va en superfície, no es tracta de cap obra faraònica!!!! De totes maneres, es tracta d’estudiar les opcions a nivell tècnic, treball que es pot dur a terme tranquil·lament des de la Generalitat de Catalunya. QUI VOL POT.

Aquestes són les declaracions que surten a L’Informatiu en relació a la reunió que va tenir Joan Mestres amb Ricard Font (director General de Ferrocarrils de la Generalitat), representants de Montcada, La Llagosta i Ripollet:


“malauradament la resposta és que no serà possible, perquè costaria molts diners, Madrid està tancat en banda i a més a Montcada tampoc no li interessa”.


D’això podem deduir que es refereix al desviament que proposaven aquests ajuntaments entre Montcada i Ripollet, que hauria d’anar soterrat, que trencava amb un planejament anterior a Montcada i a més, a més significava més del doble de recorregut nou en traçat de la línia del tren. PERÒ SENYORS, ÉS QUE NOVAMENT NO HEU PARLAT D’ESTUDIAR TÈCNICAMENT EL DESVIAMENT EN SUPERFÍCIE QUE PROPOSA LA PLATAFORMA I QUE JOAN MESTRES ET VAS COMPROMETRE DAVANT UNA QUINZENA DE VEÏNS A PROPOSAR L’ESTUDI TÈCNIC A LA GENERALITAT DE CATALUNYA??


DE NOU, NO TENIM NI PUNYETERA IDEA DE QUÈ PASSA QUE TOTHOM A NIVELL POLÍTIC PASSA OLÍMPICAMENT DE CONSIDERAR NI TAL SOLS L’OPCIÓ D’ESTUDIAR TÈCNICAMENT AQUEST DESVIAMENT EN SUPERFÍCIE. SEMBLA QUE ELS HI FACI FINS I TOT POR ESMENTAR-HO, PERQUÈ???? QUINS INTERESSOS POT HAVER-HI PEL “MIG”??


Albirem com si un “totxo” al cap hagués estabornit als polítics?


2.    L’Informatiu diu que Ferrocarrils de la Generalitat s’ha ofert a fer una reunió amb els veïns. Doncs que contacti amb nosaltres, que encara no ho ha fet.

 
3.    No ens serveix la minimització d’impacte, Ajuntament. Ens serveix la lògica i el sentit comú. Passen sobre 80 trens al dia per aquesta via, imagineu-vos 2 vies i més a prop!! Els embotellaments al pas a nivell de La Llagosta són un clàssic. La solució passa per un desviament.


4.    Les respostes del govern espanyol a la diputada Laia Ortiz (ICV-EUiA) al Congrés sobre els problemes de la R3. El Ministeri de Foment  (on governa actualment el PP) defensa les obres a la línia Barcelona-Puigcerdà: “ha suposat una disminució substancial de les condicions de soroll i vibracions”.

Des de la Plataforma pensem que aquestes declaracions s’adiuen amb el típic comportament de negar els problemes, com era allò?... ens pixen a sobre i diuen que plou. Hi ha una cosa ben clara, entre els 300 veïns aproximadament afectats de ple per la R3, hi ha consens general des del principi en què desprès de les modificacions en les travesses fetes fa aproximadament 2-3 anys, les vibracions i sorolls han augmentat de manera important, igual que la freqüència de pas dels trens: ÉS UN CLAM I UNA REALITAT!! La resposta de Foment també inclou això “no existeixen riscos geològics rellevants”. Llavors, des de la Plataforma manifestem la nostra incredibilitat, atès que ningú encara ens ha presentat cap informe geològic ni cap prova de què això sigui així: causes, magnitud, solucions...

D’altra banda, recordem que es va anunciar en llums de neó fa uns quants mesos enrere que l’Institut Geològic de Catalunya (IGC) vindria a mirar-se els problemes del talús. Vam preguntar a la reunió del juliol a l’alcaldessa i al regidor Joan Mestres si tenien algun resultat de l’IGC....la resposta va ser que no i vam albirar una atmosfera com d’estupor en la cara dels polítics. Els veïns encara esperem respostes i resultats:


ü  Ha vingut l’IGC?

ü  Han fet alguna prospecció?

ü  Quins són els resultats?

ü  Quina és la causa dels moviments del subsol que també afecten a VORERA I QUITRÀ D’UN CARRER MUNICIPAL?

ü  És greu?

ü  Quina solució pot haver-hi?


5.    Respecte el que s’explica de l’estació o del baixador de la R8. Hi ha una dita que cal rememorar als polítics constantment, especialment en aquest cas als del PP: “qui té voluntat per fer una cosa busca els mitjans, i qui no en té busca excuses”. Recordem com a La Llagosta mentre es duien a terme les obres de l’estació nova, el servei va funcionar amb mòduls provisionals on se seguien venent els bitllets. QUI VOL POT.

 
Des del principi la Plataforma es va declarar independent políticament, i així ens hem comportat, perquè es tracta d’una lluita social i veïnal on no tenen cabuda les ideologies de cadascú, sinó l’interès de tots. Com a prova ens hem reunit amb qualsevol grup polític que ha manifestat interès en fer-ho, i en aquest sac també està el PP local de Sta. Igualment, els hem anat informant i rebotant els continguts del bloc de la Plataforma regularment, inclòs al grup local del PP a Sta. Ara bé, el que no som és babaus. Ha arribat temps de fer repàs als comportaments dels polítics i valorar, perquè ara tenim de nou un procés electoral en marxa, el veritable examen on es puntua als polítics. Tenim davant les eleccions autonòmiques i des de la Plataforma us animem a participar, voteu, tots! No us quedeu a casa! Remarquem que tingueu en compte que una cosa és dir coses als medis de comunicació (aparentar que es lluita i etc.) i altra cosa ben diferent és el que a la pràctica s’ha fet i el que s’ha aconseguit. Especialment remarcable, com a negatiu, ha estat el comportament del PP, per:
 

·         La contestació per carta del DIRECTOR GENERAL DE FERROCARRILES MANUEL NIÑO GONZÁLEZ a les al·legacions dels ajuntaments.

·         Per les darreres opinions i contestacions publicades al darrer número de L’Informatiu que il·lustren força bé quina és la sensibilitat amb les afeccions dels veïns i amb el servei de la R8.


És per tot que des de la Plataforma estem absolutament disgustats i decebuts amb el PP, i demanem:


VEÏNS, TINGUEU MOLT EN COMPTE ELS PROBLEMES QUE PATIM I COM S’HA COMPORTAT EL PP FINS ARA. LES ELECCIONS SÓN UN EXAMEN, I VOSALTRES SOU ELS QUE EXAMINEU ALS DIFERENTS ALUMNES. REFLEXIONEU BÉ I POSEU LA NOTA QUE CREIEU.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada