divendres, 1 de març del 2013

Proposició aprovada al Ple de Sta. Perpètua


La R3 al seu pas per La Llagosta.
 
El 28 de febrer ha estat aprovada per unanimitat una proposició que esdevé un posicionament del món polític local pel que fa a les infraestructures ferroviàries que travessen o poden travessar en el futur Sta. Perpètua.
 
La proposició tracta sobre la R3, la R8, la línia ferroviària Orbital i el Corredor Mediterrani. Els acords aprovats per tots els diferents grups polítics amb representació al Ple (ICV-EUiA, ERC, PSC, CIU, PCCA, PP i PxC) són els següents:
 

1.    Donat que la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) de l’Estudi informatiu del Projecte de desdoblament de la línia ferroviària R3, està pendent de tràmit i el Ministeri de Foment va considerar extemporànies les al·legacions que ampliaven les presentades per tres ajuntaments, es demana que siguin considerats en el procés de la DIA tots els extrems al·legats per tal que tant els ajuntaments del territori com la ciutadania tinguin l’oportunitat de defensar la qualitat de vida dels veïns i veïnes afectades, una correcta integració territorial, i l’adequada protecció de les persones, els béns i els espais naturals de rieres i torrents i ja que no va ser possible en el trámit oficial de 2008.

 

2.    En el mateix tràmit de la Dia, proposem al Ministeri de Foment la constitució d’un grup de treball que tingui per objectiu la valoració tècnica i econòmica de la proposat de traçat alternatiu de desviament de la R3, al seu pas pels municipis de La Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda, cap a la R8. Aquest grup de treball estaria compost per representants del Ministeri de Foment, Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments de La Llagosta i Sta. Perpètua de Mogoda, i Plataforma d’Afectats de la R3 de Sta Perpètua i La Llagosta.

 

3.    Demanar la Ministeri de Foment que identifiqui i proposi les actuacions necessàries respecte dels problemes d’inestabilitat i seguretat que afecten els talussos de l’actual traçat de la R3, així com els problemes de soroll i vibracions que han provocat el canvi de travesses en aquest tram ferroviari. D’altra banda, es proposa també articular les decisions necessàries per tal de substituir els passos a nivell i situacions d’intrusisme en aquest tram ferroviari. Aquest procés d’identificació dels problemes i propostes de solucions haurà de comptar amb la implicació i participació tant de la ciutadania afectada com de l’Ajuntament de Sta. Perpètua i de La Llagosta, en la línia de trobar solucions compartides satisfactòries per a totes les parts.

 

4.    Demanar al Ministeri de Foment que articuli les decisions necessàries per tal de dotar, de forma urgent, l’estació de Sta. Perpètua de la línia ferroviària R3 d’un ascensor que possibiliti eliminar les barreres arquitectòniques que avui afecten l’estació i impedeixen la utilització d’aquest servei a ciutadans/es amb mobilitat reduïda. En la mateixa línia d’augmentar la qualitat de vida dels veïns/es de la línia ferroviària sol·licitem un estricte control de les senyals sonores dels trens tant en nombre com en llargada de temps.

 

5.    Impulsar en els pressupostos de l’Estat del 2013 la construcció de les infraestructures relacionades tant amb l’eix del Corredor Mediterrani, fent-les compatibles en el tram de coincidència de la línia R8, amb la construcció de la nova estació de viatgers de Santa Perpètua, la construcció de l’estació intermodal de mercaderies a La Llagosta i preveure igualment els estudis de l’alternativa de la R3 i de la línia ferroviària orbital.

 

6.    Demanar al Ministeri de Foment que asseguri el finançament necessari, en el marc del Pressupost de l’Estat 2012, per a la construcció de la nova estació de rodalies de Santa Perpètua a la línia ferroviària R8, donat que el projecte constructiu està finalitzat.

 

7.    Mentre es construeix la nova estació demanem al Ministeri de Foment, a Adif i a la Generalitat de Catalunya que articulin les decisions i les inversions necessàries per a que de manera urgent Santa Perpètua pugui disposar del servei de rodalies de la línia R8, assegurant l’aturada dels trens, l’accés a les andanes ja construïdes, i la venda de títols, i tot això amb totes les mesures de seguretat necessàries per al correcte funcionament del servei.

 

8.    Comunicar els presents acords al Ministeri de Foment, al Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, a la Delegació del Govern de l’Estat a Catalunya, al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i del Parlament de Catalunya, a l’Ajuntament de La Llagosta, i a la Plataforma d’Afectats de la R3 de Santa Perpètua de Mogoda.

 

La Plataforma d’Afectats per la R3 felicita a totes les forces polítiques que han participat, atès que creu era necessari un posicionament oficial dels grups polítics locals sobre les infraestructures ferroviàries. Sobre aquest punt, a més cal incidir en què veiem molt apropiat que el posicionament envers totes les infraestructures ferroviàries aparegui sintetitzat en un sol document.
 
Si bé considerem hi ha hagut 3 grups polítics que han fet un treball més continu i destacat des del naixement de la Plataforma fins ara, ens ha sorprès favorablement que finalment tots els grups amb representació al Ple hagin votat a favor de la Proposició.
Esperem que el Govern de la Generalitat de Catalunya i el Govern Central, així com Adif, tinguin en compte la voluntat de tots els grups polítics locals expressada en aquest document. Al mateix temps animem a tots els grups locals a seguir amb el treball reivindicatiu.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada