divendres, 11 de novembre del 2011

CARTA DE LA PLATAFORMA I AAVV LA FLORIDA A L'AJUNTAMENT

La Plataforma d’afectats i l’AAVV La Florida han enviat la següent carta a l’Ajuntament de Sta. Perpètua de Mogoda.

CARTA DELS VEÏNS AFECTATS PER LA R3
Excel·lentíssima Alcaldessa de Sta. Perpètua de Mogoda, il·lustríssim regidor d’Urbanisme i Planificació, il·lustríssima regidora de Medi Ambient i Sostenibilitat, i il·lustríssim regidor de Salut Pública:
Els motius que ens han impulsat a escriure aquesta carta és que per altres vies hem constatat que la solució no ens arriba o que aquesta triga de manera desmesurada. Els problemes que aquí explicarem s’han comunicat prèviament a partits de diversos governs (inclòs l’anterior) per correu electrònic o de viva paraula, per mitjà d’instàncies trameses en l’Ajuntament, i també a través d’un partit polític des de l’oposició. La problemàtica se centra al voltant de la R-3 al llarg del tram de l’àmbit del terme municipal de la nostra administració local.

El talús de l’avinguda 7
El problema més greu és el localitzat al talús de l’avda. 7, avda. 14 i carrer 9,  les cases situades sobre el talús i la mateixa avda. 7.
Com coneixen, al talús s’estan produint esllavissades de manera regular des de fa temps i com a conseqüència s’està aproximant cada vegada més a les cases que se situen just a sobre amb el risc que això comporta. Cal afegir que a les cases, patis i murs s’originen esquerdes que cada vegada creixen més, sense que sembli que aquest procés s’hagi aturat o estabilitzat de moment. Així mateix, a les voreres de l’avda. 7 les voreres i rajoles s’estan separant entre si, i a ulls del neòfit la sensació és de què ho estan fent en direcció a l’esmentat talús. En conjunt, tots aquests fets fan sospitar que podrien estar produint-se a la zona moviments relacionats amb processos geològics. Al 2005 es va fer una cata al quitrà de l’avda. 7, de 13 metres de profunditat. Per aquest motiu deduïm que en algun lloc en l’espai de les administracions deu existir un informe geotècnic, o alguna cosa que tracti aspectes, o que contingui dades relacionades i sorgides arrel de la cata referida. Tenint en compte que l’administració dels carrers és competència del nostre Ajuntament i existint ja des de fa temps uns danys evidents en les voreres i rajoles, considerem que s’hauria de demanar urgentment l’informe o el conjunt de dades que es van originar per la cata. Aprofitem per fer constar que ens interessa rebre aquesta informació, ja que en tenim tot el dret pel fet de ser públiques i ser part afectada. D’altra banda alertem que la situació s’hauria de prendre amb plena seriositat i celeritat. A dia d’avui no es coneix que està passant a ciència certa amb els moviments de terrenys: ni sabem que els origina, ni sabem quin abast poden assolir, entre d’altres. No és una situació per prendre-se-la amb calma, poden haver-hi accidents molt greus que impliquin víctimes humanes i pèrdues econòmiques importants. Si el talús s’arribés a desplomar sobre la via de tren, els veïns tenim proves de què tot això s’havia estat comunicant a les administracions des de fa temps i per diversos canals. Creiem fermament que s’ha d’esbrinar amb celeritat que està passant allà, i assegurar d’una vegada per totes l’estabilitat en aquest talús, per bé dels veïns però també dels passatgers de la R3. Altrament, considerem que les dades geotècniques s’han d’incloure en l’informe que a hores d’ara s’està preparant des dels serveis tècnics de l’Ajuntament per tal d’enviar a Fomento en relació a l’Estudi d’Impacte Ambiental en curs del desdoblament de la R3 entre Montcada i Vic.

Contaminació acústica
El 27 de juliol de 2011 els veïns varen comunicar a l’Alcaldessa, al regidor de Salut pública, i als tècnics Miquel Mir i Teresa Mira,  en una reunió a l’Ajuntament que patíem vibracions i soroll exagerats al llarg de tot el traçat de la R3.  A la mateixa reunió vam demanar un mesurament de la contaminació acústica a tota la zona afectada, especialment quan passaven trens directes, mercaderies i quan sonaven l’equip de MEGAfonia o les xiulades dels trens.  El dia 28 d’octubre part dels veïns afectats es van reunir amb l’arquitecta coordinadora de l’àrea de Territori i Medi Ambient de l’Ajuntament i amb el enginyer municipal. En la reunió l’arquitecta i l’enginyer explicaven que des de l’Ajuntament es volia encarregar un estudi del so i vibracions a la zona d’afectació, atès que els mesuraments puntuals que es facin des de l’Ajuntament no serien suficients per contrastar amb la normativa vigent. Segons explicaven, les dades s’han de comparar amb la normativa per línies de ferrocarrils preexistents, que dóna uns límits diürns i nocturns. Volem expressar el nostre agraïment pel fet de dur a terme l’estudi en l’escenari econòmic actual, i animar a l’Ajuntament a què tiri endavant l’estudi en un temps raonable. No obstant això, també volem aclarir que els veïns afectats, al marge del què digui la llei, saben prou bé que les condicions de soroll i vibracions actuals generen estres i insomni, i que no és legítim patir-les al lloc de residència. La salut dels afectats està en joc, com suposem que comprendreu.

Tenim l’esperança de què sabreu respondre amb la competència que us pertoca en virtut del vostre càrrec.
Aprofitem per saludar-vos cordialment,
AAVV Florida i Plataforma d’Afectats per la R3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada