divendres, 11 de novembre del 2011

COBRIMENT DE LA VIA DE TREN A GRANOLLERS

Una notícia més, recent, publicada el 28 d’octubre al Línia Vallès. La notícia fa referència a un cobriment de 960 metres de tram ferroviari al seu pas pel nucli urbà de Granollers. El cost total del projecte és de 47,6 milions d’euros. Podeu accedir a la notícia a través d’aquest link:


En altres municipis propers (per exemple Mollet del Vallès i Montcada i Reixac) els governs locals han arribat a acords amb l’Adif pel soterrament de trams ferroviaris que transcorren per dins del nucli urbà, tot i que les inversions necessàries conformen xifres astronòmiques. En el cas de La Llagosta i Sta. Perpètua de Mogoda no entenem el perquè resoldre els problemes de contaminació acústica, vibracions, entre d’altres, que ocasiona la R3 no ha estat mai un tema recurrent o d’interès pels diferents governs. En el nostre cas, més tenint en compte que un desviament com el que s’ha proposat des de fa temps enrere costaria molt menys que un projecte de soterrament...més tenint en compte que un by pas entre la R3 i la R8 seria positiu per la major part dels ciutadans de Sta. Perpètua de Mogoda. A què es deu tot això?

A)   Tenim una classe dirigent diferent a la resta de municipis?
B)   Els ciutadans de La Llagosta i Sta. Perpètua són inferiors als de la resta de municipis?
C)   Existeix algun mòbil econòmic “soterrat” respecte als terrenys situats a la plana al·luvial de la riera Seca que serien els que travessaria un presumible desviament? Algun projecte de construcció incompatible amb el traçament d’una línia de tren? Llavors es posaria de manifest que l’interès general d’una infraestructura de rodalies no és res en relació a uns beneficis econòmics suculents per un grapat de persones concretes?

Tribulacions, especulacions,...els fets futurs ens mostraran la veritat, i no pas les paraules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada