Al número 412 de La Veu de Montcada apareixen diversos continguts
no directament relacionats amb la problemàtica de la R3 a La Llagosta i Sta.
Perpètua, però que certament, donen una idea, de les postures del Ministeri de
Foment.
Podeu descarregar-vos el número 412, a través del següent link:
http://laveu.cat/IMAGES_2/g-laveu-veu-412-la-veu-412-web.pdf
A la pàg. 10 apareix un comunicat del secretariat de la Plataforma
Soterrament Total-Tracte Just del 26 d’octubre de 2012. En el comunicat s’explica
el posicionament del Ministeri de Foment de no fer cap soterrament de vies de
trens a cap població fins l’any 2024. Per si sol, això és sorprenent.
Llavors, atès que executar les obres de desdoblament de la R3
significaria soterrar vies de tren, per exemple a Mollet del Vallès, no ens
serveix l’excusa de les preses per no estudiar l’opció de desviament que
plantegem des de la Plataforma d’Afectats per la R3. Seguint aquesta
lògica, estudiar l’opció de desviament en superfície de la R3 entre La Llagosta
i Sta. Perpètua no hauria de ser cap inconvenient a res.
Al mateix comunicat s’explica que la Plataforma de Montcada vol que
al “Ple de l’Ajuntament de Montcada s’aprovi una moció per denunciar a la
Fiscalia qualsevol accident en les vies de tren que travessen la ciutat en la
línia Barcelona-Portbou, fent responsable directe al Ministeri de Foment,
demanant responsabilitats penals”.
Tanmateix, la resta del comunicat reflecteix força bé la unió i el
compromís que hi ha hagut en aquesta lluita del municipi veí entre societat
civil, forces polítiques i Ajuntament. Molts anys de lluita, amb avanços que no
acaben de consolidar-se finalment. Una mostra més de què la xarxa de rodalies és
una assignatura pendent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada