dijous, 1 de novembre del 2012

El testimoni real d'un veï que pateix el talús

El següent text que podreu llegir a continuació és el testimoni d’un veí de l’avinguda 7 que viu sobre el talús. Ha decidit compartir la seva experiència personal amb tothom, desprès d’haver enviat el mateix correu electrònic a l’Ajuntament de Sta. Perpètua, per tal que també hi tinguin constància dels fets que ha estat patint i pateix des de què va decidir venir a viure al barri de La Florida.

 
Hola Teresa, disculpa el retras. Seguidament et faig un resum de les dades que crec es important que tinguis referent al talud de la meva vivenda:
 
la vivenda la varem comprar al 1989 de nova construcció, ens la va vendre el constructor-promotor X. La casa estaba perfecta, sense cap esquerda, aixó sí, al pati que estaba enrrajolat hi havien unes esquerdes petitas pero es veian i constructor-promotor X es va dir que eren del assentament, que no es preocupesim dons ja no es farien mes grans. A nosatres es va valdre l'explicasió dons creiam que ere cert i ha mes la casa ens agradaba (i agrada) molt, per nosaltres era un pas molt important i el feiam amb molta ilusió.

Al principi les esquerdes no van aumentar, pero l'any 1994 al Octubre van haver unes plujes molt fortes, hi van causar el esllavesiment de terres del talud fins a la via del tren, la RENFE de llavors, van recollir la terra de la via i no van fer res mes, en aquells dies la meva dona i jo van quedar a l'atur amb una hipoteca de 144.000 pts i el naixement de la nostra primera filla, per tot aixó no van donar importancia al esllavisament, a mes tampoc pensabam que pogues afectar-nos.
 
Al cap de 2 -3 anys varem constatar que les esquerdes estaban aumentan considerablement, de forma que vaig començar a informarme del tema i a reclamar primer al constructor i ell en va dir que ja estaba jubilat i que no podía fer res, vaig reclamar al arquitecte i l'aparellador i ells hem van dir que el responsable era el constructor, llavors emb vaig posar en contacte amb l'ajuntament de sta. perpetua, hem van atendre molt bé, hem van donar tota mena de documentació de la vivenda i del mur de contensió, van intentar mediar amb el constructor i no van poder conseguir res, aixo sí, vaig tindre la visita de 2 agents de la POLICIA LOCAL i la RENFE i despres de veure les esquerdes del pati (hi cabía una má cencere), l'ajuntament hem va enviar un requeriment per PRECINTAR EL PATI per que no hi pases ningú de casa ni de fora i en van donar un plaç per fer las reparacions pertinents. A mes la RENFE el día de la visita hem va dir verbalment que si hi hagues un eslleveciment, Jo sería l'unic responsable dels danys personals i materials que hi haguesin, fins i tot del cost de l'aturada del servei.
 
Llavors vaig reclamar a la compañia d'asegurançes del arquitecte i l'aparellador i vaig conseguir 2.200.000 pts. amb aixó vaig aixetar el terra del pati, reforçar el mur de contenció, refer tot el terra del pati amb formigó i "mallazo" i tot el que el proyecte del meu arquitecte hem va indicar segons consta en els permisos del ajuntament.

Aixo va ser al 1999, la casa continuaba sence esquerdes i semble que el pati es mantenía correcte despres de la reparació.
 
A partir del 2006 en vaig adonar que es señalaban unes fisures al menjador i parets exteriors de la casa, les vam reparar al 2008 i vem pintar la casa al 2009, i vam aprofitar per posar rajoles a tot el pati.
 
La fisura del menjador ha tornat a sortir, i a mes hi han altres al menjador, cuina, pasillos, habitacions, cambra de bany y sobretot al pati i parets exteriors com ja sabeu.
 
NO vull exagerar ni alarmar, pero tinc la sensació de que s'ahuria de reforçar el talud per evitar el seu eslleviáment, el meu mur de contenció a causa de les pujes del 1994 té part dels fonaments al descobert i el meu pati cau perpendicularment sobre el talud, no hi ha practicament terreny al talud.
 
De casi tot el que explico aqui tinc documentació i hi han mes actuacions que no detallo per no allargaro massa pero que si cal puc detallar-ho.

Moltes gracias per l'atenció i disculpa el meu catalá escrit pero hem trobo mes agust que fent-ho en castellá, m'explico millor.
 
Una abraçada i quedo a l'espera de les teves noticies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada